-

chlor

Komentarze użytkownika

@Tenże Grzegorz z Sanoka co to Kallimacha gościł (22 maja 2020 20:55)

Niedaleko mam ulicę imienia Grzegorza z Sanoka. Nazwisko znane mi ze szkoły od zawsze. Jako jakiś słynny facet nie wiadomo z czego.

 

 

chlor
22 maja 2020 23:40

@Diabelska siarka na mapie arcybiskupa, czyli są jeszcze na tej ziemi badacze. Ad vocem do śpiącej Hanzy Piotera (20 maja 2020 01:50)

Nie,  nazwa fosforu pochodzi od jego właściwości świecenia w ciemności (fosforescencja). Fosfor w pierwiastkowej czystej postaci nie miał właściwie żadnego znaczenia praktycznego aż do wynalezienia zapałek.

 

chlor
20 maja 2020 17:02

@Gruba pomylka - cz VIII (14 maja 2020 01:01)

To nie jest takie pewne. Gdy szczurom część pożywienia zastępowano alkoholem przy niezmienionej ilości kalorii dziennie, to chudły. Na ludziach badań mało, ale te co są dają podobne wyniki. Sporo alkoholu idzie na podtrzymywanie temperatury ciała.

To może niestety zależeć od tego kto finansuje badania.

 

chlor
17 maja 2020 09:31

@Gruba pomylka - cz VIII (14 maja 2020 01:01)

Często zaglądam tam gdzie pisze człowiek dość solidnie wyszkolony w temacie, i dający odnośniki do poważnych artykułów:

https://www.damianparol.com/smazenie/

 

chlor
15 maja 2020 10:59

@Gruba pomylka - cz VIII (14 maja 2020 01:01)

Uczeni nie są zgodni:

 

"punkt dymienia NIE WIĄŻE się bezpośrednio z zachowaniem tłuszczu na patelni. Olej może mieć niski punkt dymienia (np. olej oliwny) i nadawać do smażenia dość dobrze. Przy tym punkt dymienia nie jest wartością stałą i może się zmienić podczas smażenia. Dzieję się tak w przypadku oleju oliwnego"..


"nie należy smażyć na większości olejów nierafinowanych (np. na nierafinowanym oleju rzepakowym). Wyjątkiem jest olej oliwny (popularnie oliwa z oliwek). Nawet ten nierafinowany (virgin i extra virgin) ma mało substancji przyspieszających utlenianie i wysoki potencjał antyoksydacyjny".

 

 

chlor
15 maja 2020 10:06

@Gruba pomylka - cz VIII (14 maja 2020 01:01)

Tak czy siak, lepiej na oleju roślinnym nie smażyć. Ostatecznie na rzepakowym albo na nie rafinowanej oliwie. Niektóre oleje roślinne są faktycznie zdrowe, ale na surowo.

 

 

chlor
15 maja 2020 07:39

@Gruba pomylka - cz VIII (14 maja 2020 01:01)

Mętlik wynika glównie z rozmaitości żródeł finansowania badaczy. Te 150 stopni dla masła, to raczej nowsza informacja. Można sprawdzic. Grzać na patelni, i w momencie gdy pójdzie ciągły niebieskawy dym, zmierzyć pirometrem.

 

 

chlor
14 maja 2020 19:00

@Gruba pomylka - cz VIII (14 maja 2020 01:01)

Lniany zawiera kwasy omega 3, i jest zdrowy, ale nie do smażenia. Zawiera dużo wielonienasyconych kwasów (dlatego robi się z niego farby schnące na powietrzu). Te kwasy szybko się utleniają na patelni i powstaje trujący aldehyd akrylowy.

chlor
14 maja 2020 17:26

@Gruba pomylka - cz VIII (14 maja 2020 01:01)

Oliwa tym się różni od innych roślinnych, że im mniej rafinowana tym lepsza. Zanieczyszczenia naturalne zwiększają jej odporność na silne grzanie. Pozostałe oleje odwrotnie - lepsze gdy oczyszczone.

Masło klarowane ma jednak niski punkt dymienia - 150 stopni, a smaży się raczej w wyższej. Chyba, że tylko trochę się coś podgrzewa na patelni.

Sam niektóre rzeczy podpiekam na maśle jednak, z uwagi na smak.

Oliwa mi nie pasuje, bo jedzie farbą olejna.

 

 

 

 

 

chlor
14 maja 2020 17:20

@Gruba pomylka - cz VIII (14 maja 2020 01:01)

1. Randap to nie polifoska. Polifoska to nawóz sztuczny bardzo dobry, i nieszkodliwy.

2. Lepiej nie smażyć na maśle klarowanym. Podczas grzania (już od 135 stopni) zawarty w nim początkowo niegroźny (w sumie) cholesterol, utlenia się. Utleniony cholesterol niestety szkodzi poważnie. Choroby serca, cukrzyca typ 2, choroby nerek, alzhaimer.

3. Sojowy, słonecznikowy, z pestek winogron - niedobre do smażenia, bo mają za dużo WNKT.

4. Dobre do smażenia (nie tworzą dużo szkodliwych związków podczas grzania), są: oliwa nie rafinowana, olej rzepakowy. Ujdzie też olej kokosowy.

5. Smażenie na tłuszczach zwierzęcych jest zwalczane z powodów ideologicznych, więc dane na ten temat są niewiarygodne.

6. Za oceną produktu jako zdrowego lub trującego stoją tak wielk ...

chlor
14 maja 2020 16:30

@MŚP, czyli Madki i Średnie Przedsiębiorstwa (12 maja 2020 09:26)

W obecnym świecie dzietnosc zależy nie od dobrobytu, a od tego jaka jest ilosć kobiet w wieku rozrodczym, które nie uczą się długo,  i nie pracują, bo nie muszą.

 

chlor
13 maja 2020 19:35

@Maszyna do wynajdywania maszyn kontra rewolucja (12 maja 2020 10:03)

Nie, od gilotyny był Guillotin, nie Guilosche. Co najwyżej jakiś krewniak, bo pisownia nazwiska różnie wygląda w rożnych miejscach. Ten od gilotyny to był raczej typowy humanista. Nie robił w pracach ręcznych.

 

chlor
12 maja 2020 18:49

@Jak zrobić coś fajnego (12 maja 2020 08:54)

W dojrzałej demokracji opinia ludności nie ma już żadnego znaczenia ani mocy sprawczej.

 

chlor
12 maja 2020 17:38

@Maszyna do wynajdywania maszyn kontra rewolucja (12 maja 2020 10:03)

To był dziwny czas w którym we Francji roiło się od wynalazców. Z tej samej beczki jest wynalazek maszyny która mogła szybko i łatwo grawerować misterne wzory "niewykonalne ręką ludzką" na metalu (koperty zegarków, medale, biżuteria, stemple do monet, matryce do druku banknotów). 

Giloszarkę wynalazł niejaki Guilosche. Szukałem, ale ani śladu w internecie o tym człowieku.Ciekawe, czy zbił majątek, czy też jak zwykle.

 

 

 

chlor
12 maja 2020 16:20

@Czerwony Fritz (11 maja 2020 08:44)

Ciekawe, że na ostatnim miejscu luzowania rygorów są siłownie. To raczej nie są miejsca okupowane przez starców z grupy ryzyka. Do niedawna wszelki ruch fizyczny był śmiecionośny i bezcelowy (przebywanie poza domem bez istotnego powodu), teraz ledwie tolerowany i w masce antymandatowej. Wydawało się że sport generuje takie zyski, że stoi ponad państwami. Choćby piłka nożna. Jednak nie.

chlor
11 maja 2020 22:15

@Czerwony Fritz (11 maja 2020 08:44)

Rzeczywiście po rodzaju i skali ograniczeń widać ogólne zarysy nowego ładu:

1. Podrózowanie plebsu jest zbędne. Każdy mieszka przy fabryce w której ma robić. Klasy wyższe zarabiają zdalnie.

2. Niektóre zawody są zbędne. Sportowiec, wykładowca, drobny urzędnik.

3. Turystyka z hotelarstwem też zbędna.

4. Ciekawe, że lekarzy też za dużo. Kawał czasu gabinety nieczynne, i nic takiego.

5. Sądy zbędne. Wyrok prześlą emajlem.

 

 

 

chlor
11 maja 2020 19:32

@Syrop klonowy i mrówki (10 maja 2020 14:05)

Pracowałem przez sezon u pieczarkarza jako parobek na dniówce, w stanie wojennym.  Mieszkałem w mieście i autobusem jeżdziłem do pracy na wieś. Przeciwieństwo chłoporobotnika. Tak ciężkiej roboty nie miałem później nigdy. Najgorsze było targanie obornika taczką do hali na piętrze. W kłębach pary i amoniaku, bo hala musi być odkażana gorącą parą podczas tej procedury. Może później robiono to inaczej.

 

chlor
10 maja 2020 21:52

@Kryzysy (10 maja 2020 15:29)

Mieszkaniec Polski musiałby mieć ponad 2 tysiące znajomych i utrzymywać z nimi ciągły kontakt, by móc stwierdzić że zna kogoś kto złapał i zachorował. W takiej sytuacji utrzymywanie wśród ludności poczucia zagrożenia nie jest możliwe przez długi czas. Nawet jeśli media i politycy wyłażą ze skóry by go utrzymać.

 

chlor
10 maja 2020 20:05

@Sytuacja jest rozwojowa i dynamiczna (9 maja 2020 09:52)

Hołownie, Bosaka, Tanajno, i podobnych powołano tylko po to by zabierali głosy A. Dudzie. Wygrać nie mają szans.  Są potrzebni, bo kontrkandydaci poważni: Kidawa, Kosiniak, słabo wypadają.

 

 

chlor
9 maja 2020 21:05

@Za żywych i martwych (8 maja 2020 09:12)

Można się przeprowadzić w lubuskie. Od początku zarazy schwytano tam tylko 92 osobników zakażonych, a do dziś nikt nie umarł. Trzeba im naslać kontrol z UE i z Sanepidu.

 

 

chlor
8 maja 2020 23:24

 Poprzednia  Strona 2 na 85.    Następna